Telavox - næste generation kommunikation

Opgrader virksomhedens kommunikation


Telavox er Skandinaviens største cloud baserede kommunikationsudbyder med +65.000 virksomheder og 350.000 brugere. I September 2023 blev Telavox kåret som ét af verdens 13 bedste løsninger. Det er der en grund til!

Markedets bedste brugerflade, kombineret med unikke muligheder, som styrker jeres interne kommunikation og ikke mindst jeres kundeservice, så I får mere tilfredse kunder, når de kontakter jer.

Vel nok Danmarks bedste telefonløsning

Med Telavox får I:

  • Ét af verdens 13. bedste løsninger (ifølge Forrester)
  • At 800.000 brugere ikke kan tage fejl
  • En alt-i-en-løsning integreret med Microsoft
  • Brugervenlig og smart app med indbygget AI
  • At vi sørger for at flytte jer over og starte jer op
  • At I kan bruge mobilen frit i EU og har billig adgang i +70 lande
Få et tilbud
IP telefoni med smart app

Vel nok Danmarks bedste og
grønneste telefonløsning

IP telefoni med smart app

 Konkurrencedygtige priser

Alt-i-en-løsning

Tilkøb fri data & billig data i hele verden

Nemt at skifte

✓ Fri support inkluderet


Få et tilbud

Se her hvorfor Telavox er jeres sidste telefonløsning I skal have

Bedre kundeservice og gladere kunder

Tilbyd dine kunder en bedre kundeservice når de kontakter jer. Tilbyd dem automatisk tilbagekald, så de ikke skal vente eller muligheden for en sms, hvor de kan selvbetjene sig.

Samarbejd nemmere med dine kolleger

Optimer det interne samarbejde og spar tid - hver dag året rundt. Se hvad dine kollegaer laver, del kontaktpersoner og chat med dem.

Integereret med Microsoft 365

Lad jeres IT og telefonløsning smelte sammen til én løsning og opnå mange fordele i det daglige, som fx Teams integration, automatisk registrering af møder i Outlook og brug af Microsoft login i Telavox.

Bedre kundeservice og gladere kunder

Tilbyd dine kunder en bedre kundeservice når de kontakter jer. Tilbyd dem automatisk tilbagekald, så de ikke skal vente eller muligheden for en sms, hvor de kan selvbetjene sig.

Samarbejd nemmere med dine kolleger

Optimer det interne samarbejde og spar tid - hver dag året rundt. Se hvad dine kollegaer laver, del kontaktpersoner og chat med dem.

Integereret med Microsoft 365

Lad jeres IT og telefonløsning smelte sammen til én løsning og opnå mange fordele i det daglige.

Kommuniker enkelt via flere kanaler

Lad dine kunder ringe til jer, eller chatte med jer, direkte fra jeres egen hjemmeside. Mød kunderne der hvor de er.

Fleksibilitet giver flere muligheder

Telavox er utroligt fleksibelt og kan opsættes, sådan at det passer til præcist jeres ønsker og behov.

Skandinaviens største

Telavox har +350.000 brugere og 65.000 virksomhed og med +100 udviklere er I garanteret konstant udvikling af løsningen.

Kommuniker enkelt via flere kanaler

Lad dine kunder ringe til jer, eller chatte med jer, direkte fra jeres egen hjemmeside. Mød kunderne der hvor de er.

Fleksibilitet giver flere muligheder

Telavox er utroligt fleksibelt og kan opsættes, sådan at det passer til præcist jeres ønsker og behov.

Skandinaviens største

Telavox har +350.000 brugere og 60.000 virksomhed og med +100 udviklere er I garanteret konstant udvikling af løsningen.

Datadelingskort og brug mobilen frit i EU

Tilkøb et datadelingskort til din PC eller tablet. Du kan bruge dine data frit i hele EU, uden begrænsninger.

Bedste dækning i hele Danmark med 5G

Du er altid online, da vi bruger Danmarks bedste netværk fra TDC Net. Bor du et sted med dårlig dækning, tilbyder vi også SIM kort på Telia's netværk.

Fri data og Premium Travel

Slip for bekymringerne og vælg et abonnement med fri data! Skal du ud og rejse udenfor EU? Så tilkøb Premium pakke og vær online i +60 lande.

Datadelingskort og brug mobilen frit i EU

Tilkøb et datadelingskort til din PC eller tablet. Du kan bruge dine data frit i hele EU, uden begrænsninger.

Bedste dækning i hele Danmark med 5G

Du er altid online, da vi bruger Danmarks bedste netværk fra TDC Net. Har du 5G aktiveret, vil du opleve maksimal hastighed.

Fri data og Premium Travel

Slip for bekymringerne og vælg et abonnement med fri data! Skal du ud og rejse udenfor EU? Så tilkøb Premium Travel og vær online i +60 lande.

Pakker og priser

Pakker & muligheder

Med Telavox får du og din virksomhed én samlet løsning, for alle medarbejdere - også for fx freelancere der bruger eget SIM kort! Vi benytter TDC's mobilnetværk for bedste dækning og kan sammensætte jeres abonnementer, så de passer til jeres behov og ønsker.

Firma funktioner

Hovednummer

Automatiske åbningstider

Tastemenu

Ringegrupper

Telefonsvarer

Chat modul til hjemmeside

Mulighed for gratis brugere

Integrer med CRM systemer

Personlige funktioner

App til alle platforme

Profilstyring

Fælles telefonbog

  Personlig tastemenu

Chat med kolleger

Telefon/video møde

Microsoft Outlook integration

URL opslag i egne systemer

Se pakker og priser
IP telefoni med smart app

Hjælp til daglig brug

  • Installer app på iPhone / Android

    Hent Telavox app'en til iPhone eller til Android

  • Installation af app på Windows / Mac

    Hent Telavox app'en til Windows eller til Mac

    1. Login (brugernavn er 0045 efterfulgt af dit mobilnummer)
    2. For at kunne besvare opkald på din PC/Mac, skal du først sætte det op: Gå i Indstillinger -> Telefoni og lyd -> her aktiveres "Modtag indkomne kald"
    3. Opsæt nu hvilken højttaler og mikrofon der skal bruges: Indstillinger -> Generelt -> Telefoni og lyd -> Lydenhed

    Du kan også bruge den i din browser: https://app.telavox.com/

  • Omstille opkald

    Brug Telavox app

    1. Åben app'en, mens opkaldet er igang
    2. Vælg "Kontakter"
    3. Vælg den kollega du vil omstille til
    4. Tryk på røret og vælg nu: "Direkte" for at omstille opkaldet eller "Adviseret" for at give din kollega en besked, inden du omstiller opkaldet.

    Brug stjernekoder

    Tryk # efterfulgt af din kollegas nummer - fx. #80808080. Læg på for at omstille opkaldet - eller tryk på * for at trække opkaldet tilbage.

  • Viderestille alle opkald til medarbejder

    Er der behov for at viderestille alle opkald til en medarbejder, til et andet nummer, gøres følgende:


    Hvis medarbejderen selv gør det:

    1. Gå i Telavox app'en

    2. Gå i Indstillinger

    3. Gå i Profiler

    4. Opret en ny profil og kald den f.eks. Viderestil til privat mobil

    5. Gå i Indgående opkald

    6. Tryk på Opkald til fastnettelefon og i Talt henvisning, vælges Ingen talt henvisning

    7. Indtast nu nummeret der skal viderestilles til i fletet Nummer der skal viderestilles til


    Hvis man ønsker at alle opkald - både til fastnetnummeret og mobilnummeret, skal viderestilles, skal man i Indkomne opkald / Opkald til mobil, sætte den til indstillingen Brug som fastnet. Hvis man ønsker at opkald til mobilen skal gå igennem, skal man sætte den til Direkte til mobil.


    Er man administrator, kan man gøre det for medarbejderen, ved at logge ind i kontrolpanelet, gå i Brugere, vælge brugeren og gå i Profiler, og her gøre det som er beskrevet ovenfor.

  • Trække opkald fra kollega eller kø

    Trække opkald fra Flow app

    Hvis en kollega er gul, trykker man på det sorte telefonrør og vælger "Tag opkald".


    Skal man trække et opkald fra en kø, skal man på siden "PBX" vælge køen og her vil være en knap der hedder "Tag opkald".


    Trække opkald fra Yealink IP telefon

    For at trække et opkald fra en kollega eller en kø, trykkes blot på den pågældende på telefonen.

  • Muligheder ved brug af stjernekoder til f.eks. omstilling

    Der er forskel på hvordan plustjenesterne anvendes over mobil eller fastnet.


    *FRA MOBIL*

    For at aktivere eller deaktivere nedenstående plustjenester, skal man indtaste pluskoden i mobiltelefonens telefonbog og herefter ‘ringe op’.


    Viderestilling​:

    Direkte​:

    - Aktiver: *21*<0045nummer>

    - Deaktiver: #21

    Ikke besvaret​:

    - Aktiver: *61*<0045nummer>

    - Deaktiver. #61

    Optaget​:

    - Aktiver: *67*<0045nummer>

    - Deaktiver: #67


    Aktivér en profil:

    - Aktiver​: *24*<profilnr>[*tid]

    - Deaktiver​: #24


    Tiden kan angives på følgende måder:

    1- ​ cifre betyder x dage frem. (0 betyder indtil
    videre)

    2- ​ cifre betyder x timer frem (vil man angive mindre end 10 timer så starter man med 0).

    3- ​ cifre betyder x minutter frem (hvis man vil angive mindre end 100 minutter starter man med 0 eller 00)

    - 4​ cifre angiver et tidspunkt på dagen (de 2 første cifre er time og de 2 sidste er minuttal). Hvis tidspunktet på dagen er passeret er det  indtil næste dag.

    - 6​ cifre angiver en dato (2 første cifre er året (20xx) fulgt af måneden og dagen.


    Hvis man ikke angiver nogen tid (eksempelvis *24*1) anvendes profilens standard længde, som kan findes i flow.telavox.dk. Deaktivering (#24) aktiverer dig som tilgængelig.


    Kø-gruppe

    Log ind: *75*<0045kønummeret>

    Log ud: #75*<0045kønummeret>


    Træk af kald

    *80*<nummer>

    <Nummer> henviser til det telefonnummer eller kortnummer som samtalen skal trækkes fra. Der kan udelukkende trækkes opkald til fastnetnumre der har en registreret ‘sipkonto’ (eksempelvis en bordtelefon der er tændt eller en desktop klient, hvor brugeren man vil trække opkaldet fra er logget på).


    Hemmeligt nummer

    *31*<nummer>

    <nummer> henviser til det telefonnummer du ønsker at ringe til.


    Omstil opkald

    #<nummer>

    <nummer> henviser til det nummer eller kort nummer som kaldet skal omstilles til. For at trække kaldet tilbage tryk *. Læg på for at gennemføre omstillingen. Bemærk at kun indkomne opkald kan omstilles.


    Omstil direkte til telefonsvaren

    *59*<fastnetnummer>

    Samtalen omstilles direkte til <nummer>’s telefonsvarer. Denne kan anvendes hvis du ikke vil ringe op til et nummer, men udelukkende vil indtale en telefonsvarerbesked (personens telefon skal ikke ringe). Dette fungerer dog kun ved opkald til fastnetnumre.


    Forbigå viderestilling

    *60*<nummer>

    Med forbigå viderestilling menes at samtalen ignorerer aktive viderestillinger hos brugeren/nummeret du ringer op til. Denne kan eksempelvis anvendes hvis du akut har behov for at snakke med en person som har en aktiv viderestilling til et hovednummer.



    *FRA FASTNET*


    Viderestilling​

    Direkte​:

    - Aktiver: *21*<nummer>#

    - Deaktiver: #21#

    Ikke besvaret​:

    - Aktiver: *61*<nummer>#

    - Deaktiver. #61#

    Optaget​:

    - Aktiver: *67*<nummer>#

    - Dekativer: #67#


    Aktivér en profil:

    - Aktiver​: *24*<profilnr>[*tid]#

    - Deaktiver​: #24#


    Tiden kan angives på følgende måder:

    - 1​ cifre betyder x dage frem. (0 betyder indtil videre)

    - 2​ cifre betyder x timer frem (vil man angive mindre end 10 timer så starter man med 0).

    - 3​ cifre betyder x minutter frem (hvis man vil angive mindre end 100 minutter starter man med 0 eller 00)

    - 4​ cifre angiver et tidspunkt på dagen (de 2 første cifre er time og de 2 sidste er minuttal). 

    Hvis tidspunktet på dagen er passeret er det indtil næste dag.

    - 6​ cifre angiver en dato (2 første cifre er året (20xx) fulgt af måneden og dagen.


    Hvis man ikke angiver nogen tid (eksempelvis *24*1#) anvendes profilens standard længde, som kan findes i flow.telavox.dk. Deaktivering (#24) aktiverer dig som tilgængelig.


    Kø-gruppe

    - Log ind: *75*<0045kønummeret>#

    - Log ud: #75*<0045kønummeret>#


    Træk af kald

    - *80*<nummer>#

    <Nummer> henviser til det telefonnummer eller kortnummer som samtalen skal trækkes fra.


    Der kan udelukkende trækkes opkald til fastnetnumre der har en registreret ‘sipkonto’

    (eksempelvis en bordtelefon der er tændt eller en desktop klient, hvor brugeren man vil

    trække opkaldet fra er logget på).


    Hemmeligt nummer

    - *31*<nummer>#

    <nummer> henviser til det telefonnummer du ønsker at ringe til.


    Omstil opkald

    #<nummer>

    <nummer> henviser til det nummer eller kort nummer som kaldet skal omstilles til. For at

    trække kaldet tilbage tryk *. Læg på for at gennemføre omstillingen. Bemærk at kun

    indkomne opkald kan omstilles.


    Omstil direkte til telefonsvaren

    *59*<nummer>#

    Samtalen omstilles direkte til <nummer>’s telefonsvarer. Denne kan anvendes hvis du ikke vil ringe op til et nummer, men udelukkende vil indtale en telefonsvarerbesked (personens telefon skal ikke ringe). Dette fungerer dog kun ved opkald til fastnetnumre.


    Forbigå viderestilling

    *60*<nummer>#

    Med forbigå viderestilling menes at samtalen ignorerer aktive viderestillinger hos brugeren/nummeret du ringer op til. Denne kan eksempelvis anvendes hvis du akut har behov for at snakke med en person som har en aktiv viderestilling til et hovednummer.

  • Synkronisering af kalender med Telavox

  • Brug Telavox mobilappen som IP telefon

    Skal du fx ud og rejse og skal til et land, hvor Telavox og Premium Travel ikke dækker, kan du ringe op via WiFi? Så kan du indstille din Telavox app på mobilen til at ringe ud via WiFi.


    Det gør du her:

    1. Gå i Indstillinger / Generelt / Opkaldsmetode
    2. Skift til "VoIP (bruger data)"

    Nu ringer du ud via WiFi!


    Husk at skift tilbage til "Ring direkte", når du ikke vil bruge det mere.


    OBS Slå Roaming fra på din mobil i lande, som ikke er omfattet af Telavox / Premium Travel!

  • Telefonsvarer - aflyt beskeder

    Aflyt beskeder

    • Flow app: Vælg Historik -> Telefonsvarer

    Ring til din telefonsvarer

    • I DK: 133
    • I udlandet: 0045 33 60 60 60
  • Telefonsvarer - ændre lydbesked

    • Ring til 33 60 60 60
    • Flow app: Indstillinger -> Telefonsvarer -> Hvis optaget / Hvis ubesvaret opkald -> Ændre -> Tryk på + -> Indtal beskeden -> navngiv den -> Vælg den nu som ny besked

  • Telefonsvarer - få besked på mail/sms

    I Flow app: Indstillinger -> Telefonsvarer -> slå "E-mail notifikationer" til og/eller "Notifikationer via sms-besked"

  • Banke-på

    Du aktiverer banke på ved at ringe til *43#


    Deaktiver banke på ved at ringe til #43#

  • Internet/MMS opsætning på mobil

    iPhone/iPad

    • Gå i: Indstillinger > Mobilnetværk > Indstillinger til data > Mobildata netværk
    • Vælg: Nulstil indstillinger
    • Genstart telefonen

    Android

    • Gå i: Indstillinger / Forbindelse / Mobile netværk / Adgangspunktnavne
    • Vælg: Nulstil til standard
    • Genstart telefonen
  • Se mobildækningskort

    Se dækningskort her:


    TDC Net


    Telia

  • Hvad koster det at bruge mobilen i udlandet? (TDC)

    EU

    Du kan frit bruge din mobil i EU, både tale, sms, mms og data. Har du en 300 Gb datapakke, kan du dog max. bruge 50 Gb i et EU land.


    UDENFOR EU

    Her skal du inden du forlader Danmark, bede din superbruger om at slå "Premium Travel" til på dit abonnement i jeres Kundeportal. Det koster 19,- pr. måned og giver dig 1000 min, 1000 sms og 1 Gb data. Løber du tør for data, får du en sms om du vil købe 1 Gb data mere og det koster 29,-.


    Du er dækket i de her lande:


    Albanien

    Anguilla

    Antigua og Barbuda

    Argentina

    Australien

    Bahamas

    Barbados

    Bermuda

    Brasilien

    Brunei Darussalam

    Cambodia

    Canada

    Chile

    Kina

    Costa Rica

    Dominica

    Ecuador

    El Salvador

    Færøerne

    Fiji

    Grønland

    Grenada

    Guatemala

    Guyana

    Honduras

    Hong Kong

    Hviderusland

    Indien

    Indonesien

    Japan

    Kasakhstan

    Kirgisistan

    Malaysia

    Mexico

    Monaco

    Mongoliet

    Montenegro

    Nepal

    New Zealand

    Nicaragua

    Pakistan

    Panama

    Paraguay

    Peru

    Puerto Rico

    Rusland

    Serbien

    Singapore

    Sri Lanka

    St.Kitts og Nevis

    St.Lucia

    St.Vincent and the Grenadines

    Sydkorea

    Taiwan

    Thailand

    Trinidad og Tobago

    Turks- og Caicosøerne

    Tyrkiet

    Ukraine

    USA

    Uruguay

    Venezuela

    Vietnam


    Har du ikke tilkøbt Premium Travel, eller hvis landet ikke er på ovenstående liste, kan du se prisen for Roaming her: LINK


    I mange tilfælde vil det være væsentligt billigere at købe et Travel eSIM, som giver billig data i lande, som er udenfor EU eller som ikke er dækket af Premium Travel. Det kan man fx købe her: LINK (Cloud Zolutions er IKKE associeret med dette firma!)


  • Hvad koster det at bruge mobilen i udlandet? (Norlys)

    EU

    Du kan frit bruge din mobil i EU, både tale, sms, mms og data. Har du en 300 Gb datapakke, kan du dog max. bruge 50 Gb i et EU land.


    UDENFOR EU

    Du er dækket i de her lande:

    Australien

    Argentina

    Albanien

    Brasilien

    Canada

    Chile

    Den Dominikanske Republik

    Ecuador

    El Salvador

    Filippinerne

    Forenede Arabiske Emirater

    Georgien

    Guernsey

    Grønland

    Guatemala

    Honduras

    Hong Kong

    Belarus (Hviderusland)

    Indonesien

    Israel

    Isle Of Man

    Japan

    Jersey

    Kasakhstan

    Kina

    Korea

    Malaysia

    Mexico

    Moldova

    Montenegro

    Nicaragua

    New Zealand

    Peru

    Puerto Rico

    Qatar

    Rusland

    Saudi Arabien

    Sankt Croix

    Sankt Jan

    Sankt Thomas

    Singapore

    Serbien

    Thailand

    Tyrkiet

    Ukraine

    Uruguay

    USA

    Vietnam


    I mange tilfælde vil det være væsentligt billigere at købe et Travel eSIM, som giver billig data i lande, som er udenfor EU eller som ikke er dækket af Premium Travel. Det kan man fx købe her: LINK (Cloud Zolutions er IKKE associeret med dette firma!)


Hjælp til administrator

  • Hvor finder jeg kundeportalen?

    Er du opsat som administrator for jeres firma, kan du logge ind her:


    https://flow.telavox.se


    Du kan også logge ind, direkte fra Telavox app'en på din computer, ved at gå i Indstillinger > "Gå til administrationsportalen"


    Se også intro video længere nede på siden!

  • Se aktuel driftstatus

    Se aktuel driftstatus for Telavox her: https://status.telavox.com/


    Se aktuel driftsstatus for TDC her:

    https://daekning.tdc.dk/tdcnetmap_ext_tile2/?tema=affected_open 

  • Fejlmelding i tilfælde af fejl/dårlig dækning

    For at Telavox har mulighed for at fejlfinde, typisk problemer med dårlig dækning, skal der udfyldes en formular, som giver de oplysninger der er nødvendige, for at finde det nøjagtige opkald i Telavox's og TDC's logsystemer.


    Loggen afslører typisk hvad der er sket ifm. netop det opkald, hvor man har oplevet en fejl/forstyrrelse.


    Udfyld formularen her

  • Databehandleraftale (GDPR)

    Har du behov for en databehandleraftale, skal denne indgåes mellem jeres virksomhed og Telavox direkte.


    Opret aftale her: https://telavox.com/gdpr/

  • Sådan ændre du datapakke på en bruger

    Login i kontrolpanelet

    Vælg "Brugere"

    Vælg "Tillægstjenester"

    Vælg brugeren du vil ændre datapakke på

    Vælg nu hvilken pakke der skal ændres til

    Vær opmærksom på følgende:

    Der er ingen binding på datapakker, så du kan skrue frit op og ned.

    Hvis du fx har 10 Gb datapakke og opgraderer til 50 Gb datapakke den 15. i måneden, har du kun forholdsmæssig adgang til de ekstra data du tilkøber. Fra den kommende måned, har du naturligvis adgang til hele datapakken.

    Ser prisen på din datapakke underlig ud, skyldes det at prislisten ikke er opsat korrekt. Skriv blot en mail til support@cloudzolutions.dk, så sørger vi for straks at få opsat jeres priser korrekt, så I får de bedst mulige priser!

  • SLA (Service Level Agreement)

  • Åbningstider

    Åben Telavox app -> PBX -> vælg den kø du vil rette åbningstiden for -> Vælg Indstillinger øverst i højre hjørne -> Vælg nederst "Vis alle ugedage" -> Vælg nu den eller de dage der skal ændres.

  • Luk hovednummer på speciel dag

    Har I behov for akut at der skal være en speciel besked på jeres hovednummer, gøres følgende i Flow app:

    1. PBX
    2. Vælg den rette kø
    3. Vælg "Åben indtil..."
    4. Vælg "Lukket - Speciel"

    Når I skal åbne hovednummret igen, vælges blot "Åben".

  • Lydbeskeder - ændre

    Er der behov for at ændre en eller flere af de lydbeskeder der er indlagt, gøres det således:

    1. Login i Flow Admin: https://flow.telavox.com
    2. Vælg Omstillingsfunktioner, under administrer lyd, klikkes nu på den lyd som ønskes ændret
    3. Nederst i det vindue som åbner op, står det telefonnummer man skal ringe til og den kode, som skal bruges. Husk at afslutte med # efter koden.
  • Tilmelding til Leverandørservice

    Hvis I ønsker at betale faktura via Leverandørservice, kan I hente en tilmeldingsformular her: Hent formular

  • Fuldmagt

    For at flytte jeres numre over, skal vi bruge en fuldmagt, som du skal udfylde og underskrive. Du finder fuldmagten her

Guide til Kontrolpanel

Share by:
chatsimple